POBIJEDITE PROLJETNI UMOR

ŠTA JE PROLJETNI UMOR?

Proljetni umor predstavlja skup simptoma koji se karakteristično javljaju početkom proljeća, traju najčešće od sredine marta do sredine aprila, a ponekad i duže. Proljetni umor nije bolest, već fiziološko stanje koje većina ljudi osjeti barem jednom tijekom svog životnog vijeka.

Simptomi tipični za proljetni umor su:

  • malaksalost
  • umor
  • vrtoglavica
  • učestale glavobolje
  • poremećaj spavanja
  • gubitak apetita
  • bezvoljnost
  • promjene raspoloženja.

Proljetni umor prezentira se simptomima koji su nalik na depresiju, pa se često pogrešno dijagnosticira kao depresivni poremećaj, iako je ovo stanje prolazno i ne traje dulje od dvije ili tri sedmice.

ZAŠTO NASTAJE?

Iako nije jasno utvrđen razlog pojave proljetnog umora smatra se da najveći utjecaj imaju promjene razine hormona, u prvom redu serotonina i melatonina. Tokom zime dan traje kraće pa se više luči melatonina u organizmu koji igra važnu ulogu u pripremi organizma za san i njegovu kvalitetu. U prelaznom periodu zima-proljeće sa dolaskom lijepog vremena i dužim trajanjem dnevne svjetlosti počinje se više lučiti serotonina koji daje osjećaj dobrog raspoloženja. Upravo ta promjena u bilansu serotonin/melatonin  snažno utječe na ljudski organizam koja se između ostalog manifestuje izraženim osjećajem umora i iscrpljenosti.

Važno je naglasiti da je zimi drugačiji način prehrane nerijetko siromašan mikronutrijentima vitaminima i mineralima te je izražen pojačan unos kalorija. Također je manja fizička aktivnost, manje se krećemo i smanjen je boravak na svježem zraku. Sve navedeno rezultuje usporavanjem metabolizma i manjom efikasnošću proizvodnje energije.

KAKO POMOĆI ORGANIZAM?

U slijedećih par savjeta Vam predstavljamo riješenje kako ublažiti simptome i uspješno se nositi sa proljetnim umorom:

  1. Oplemenite svoju prehranu kroz tri glavna načela: raznoliko, umjereno i uravnoteženo – obratiti pažnju na dovoljan unos vitamina i minerala, u prvom redu vitamina B grupe, vitamina C te minerala željeza i magnezija koji podstiču metabolizam makronutrijenata proteina, masti i ugljikohidrata, te stimulišu proizvodnju energije. Također su neophodni za pravilnu funkciju nervnog sistema.
  2. Unosite dovoljno tekućine – voda čini oko 70% udjela mase našeg organizma i glavni je medij u kojem se odvija razmjena materija u našem organizmu. Već i blaga dehidracija dovodi do glavobolje, vrtoglavice i osjećaja slabosti.
  3. Provodite više vremena na suncu i svježem zraku – opće je poznata činjenica da izlaganjem kože suncu proizvodimo vitamin D koji sudjeluje u apsorpciji kalcija i fosfora u crijevima, imunološkoj obrani organizma te u metabolizmu kostiju, a njegov manjak se očituje umorom, mišićnom slabošću, depresijom, nesanicom, učestalim infekcijama i glavoboljama, stoga se proljetni umor često povezuje i s nedostatkom ovog vitamina. Izlaganjem sunčevim zrakama smanjuje se proizvodnja hormona melatonina, a povećava proizvodnja hormona sreće serotonina. Boravkom u prirodi na svježem zraku unosimo i više kisika u naš organizam. Kisik ubrzava metabolizam, utječe na proizvodnju serotonina i bolju koncentraciju te jača imuni sistem.
  4. Bavite se fizičkom aktivnošću – redovna tjelesna aktivnost pomaže u održavanju vitalnosti organizma, prevenciji kroničnih bolesti te potiče dobro raspoloženje.
  5. Spavajte dovoljno – nedostatak sna dovodi do osjećaja umora, iscrpljenosti, manjka koncentracije, stresa, smanjenja imunološke obrane organizma i učestalih infekcija, stoga je jako važno osigurati kvalitetan san.

NAŠE PREPORUKE:

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.